Cam nöjd efter första isveckan
Publicerad: 2019-08-09
A-lag
Rivstart med drygt 3 500 på läktarna vid den officiella ispremiären - därefter tuff träning varje dag både på is och i gym samt videogenomgångar på eftermiddagarna. Första isveckan har varit intensiv - och det är en nöjd Cam Abbott som summerar premiärveckan.

– Ja, det har varit en bra vecka. Det har varit mycket energi både på isen och i gymmet. Hela gänget har checkat in i toppskick, säger huvudtränare Cam efter att ha blåst av veckans sista pass strax efter fredag lunch.
Första isveckan brukar vara en plågsam upplevelse för hockeyspelare. Ny utrustning ska köras in samtidigt som passen är långa med mycket konditionsträning på is.
Efter lunch har laget samlats igen för att titta på video:
– Vi har gått genom spelidé och system och sen har vi tränat på olika moment dagen efter. Det känns bra, vi har hunnit med det vi planerat, säger Cam.

Under den här veckan har formationerna ändrats från dag till dag. Nästa vecka inleds träningsmatcherna med den numera traditionella försäsongsturneringen i Köln i Tyskland. Rögle åker ner på onsdag och möter österrikiska Graz 99ers på torsdag och därefter schweiziska Langnau på lördag och arrangörsklubben Köln på söndag. – Nästa vecka blir mer fokus på match. Vi kommer att jobba med powerplay och boxplay. Det ska bli kul att spela match, säger Cam och fortsätter:
– I Köln får vi även möjlighet att umgås med varandra utanför isen vilket är viktigt.
Samtliga spelare i truppen har varit med under veckan förutom Craig Schira (ansluter senare i höst) samt unge backen Jakob Ragnarsson som varit sjuk och missat några dagars träning.