Skottvilligt J18 vann komfortabelt
Publicerad: 2020-10-15
J18
Rögles J18 imponerar - på torsdagskvällen tog laget sin femte seger på sex matcher när man besegrade Tingsryd med klara 8-3 (2-1, 4-1, 2-1).

Rögle dominerade matchen från start men haade ändå bara en 2-1-ledning med sig in i pausen. I andra lossnade målskyttet då man gjorde fyra raka mål inom loppet av två minuter och 24 sekunder och gick från 2-1 till 6-1. Resten av matchen blev en formalitet och slutsiffrorna skrevs till sist till 8-3. Noterbart är att Rögle avlossade 61 skott på mål i matchen…
– En härlig seger där vi gör många mål och visar upp ett starkt boxplay, men vi känner att vi har mer att ge över 60 minuter, sammanfattar tränaren Almen Bibic.
Rögle toppar serien efter sex omgångar, nästa match är på söndag borta mot Vita Hästen.
Rögles målskyttar: Viktor Smeds 2 (bilden), Lars Petter Eckholm 2, Roman Kechter 2, Marco Kasper och Alexander Gunnarsson.