Tung start fällde Rögle i hemmapremiären
Publicerad: 2017-09-23
Match
0-1 i första minuten, 0-4 efter elva minuter - en start som fällde Rögle i hemmapremiären på lördagen mot Skellefteå. Gästerna vann till sist med 7-2.

Rögle har fått en tung start i årets SHL. Två raka bortaförluster följdes upp med nederlag i hemmapremiären mot Skellefteå.
Det var dukat för fest, musik utanför entrén och i foajén bjöds de 4 000 premiäråskådarna i Lindab Arena på tårta av 100-årsfirande ICA.

Men när matchen drog igång så förstörde gästerna festen. Redan i första bytet hittade Oscar Möller rätt, 34 sekunder tog det innan ledningspucken låg bakom Emil Kruse i hemmamålet.
Tre minuter senare gjorde Skellefteå 2-0. Inte den start Rögle behövde. Hur konstigt det än låter så var Rögles offensiva spel bra den här perioden - men det var gästerna som gjorde målen. Efter elva minuters spel stod det 0-4 på resultattavlan.

Rögle kom ut som ett helt annat lag i andra, Juhamatti Aaltonen reducerade och Rögle låg på intensivt för ett andra mål och därmed skaka liv i matchen.
Men det här var inte hemmalagets dag. Skellefteå var ruskigt effektivt, Jesper Olofsson gjorde 5-1 efter nio minuter på ett av lagets första avslut mot hemmamålet och lite senare gjorde Joakim Lindström 6-1 på en mycket tveksamt dömd straff.
Skellefteå spelade en fartfylld hockey av hög klass och ar även effektivt. 20-19 i skott till Rögle efter två men 1-6 i mål.

Sista perioden blev mest en akademisk historia att spela av. Lagen gjorde ett mål vardera, Rögles av Kevin Gagné.
Nu väntar ny hemmamatch för Rögle om en vecka, mot Malmö.