Viktig trepoängare för J18
Publicerad: 2019-01-14
J18
J18 tog en viktig seger hemma mot Troja. Man vann med 3-1 efter en stabil och väl genomförd match och hakar på i serietoppen.

Lagets båda ordinarie målvakter tvingades lämna återbud under matchdagen men Calle Clang, normalt i J20, hoppade in och svarade en stabil insats mellan stolparna i hemmamötet mot Troja.
– Jag fick ett återbud på morgonen och sen ytterligare ett under dagen så det blev lite stressigt eftersom även U16 var iväg på match. Men Calle kunde hoppa in och gjorde det bra, berättar tränare Magnus Rahm.

Rögle startade matchen bra, man spelade sig ur gästernas press snabbt och kunde skapa flera bra målchanser. Hugo Eliasson (bilden) gav Rögle ledningen med 1-0 i första.
– Sen började vi slarva och gick ner i tempo och det straffade sig. Calle tog tre frilägen men till sist kvitterade Troja, säger Magnus.
Albin Blomberg kunde dock se till att Rögle hade en 2-1-ledning innan första perioden var över (21-7 i skott till Rögle).

I andra höjde hemmaspelarna sig igen och Casper Lindahl utökade hemmaledningen till 3-1 och i tredje stängde Rögle effektivt ner Troja och kunde spela hem segern.
Kedjan med Hugo Eliasson, Albin Blomberg och Casper Lindahl får extra beröm - de gjorde också alla hemmamålen.
J18:s nästa uppgift är serieledande Vita Hästen hemma på söndag kl 15:00 i Lindab Arena.