Trio förlänger med Rögle
Publicerad: 2016-03-08

Lagbygget i Rögle BK inför SHL-säsongen 2016/17 fortsätter. På tisdagen förlängde tre spelare med Rögle. Det är de båda backarna Alen och Almen Bibic (ett år vardera) och anfallaren Ludvig Rensfeldt (två år till) som samtliga är klara för fortsatt spel i Rögle BK.

Rögle BK säkrade nytt kontrakt redan i förra veckan och på tisdagen, samma dag som avslutningsmatchen mot Karlskrona, gjorde sportchef Anders ”Masken” Carlsson klart med tre tunga förlängningar av nyckelspelare.

De som skrev på nya kontrakt under tisdagen var de båda backarna Alen och Almen Bibic samt anfallaren Ludvig Rensfeldt.

- Rögle var ett självklart val för oss. Det känns jättebra, vi stortrivs här, säger Almen Bibic när kontraktet var påskrivet.

Storebror Alen fyller i:

- Rögle har gjort jättemycket för oss, både på och utanför isen. Man har alltid stått bakom oss. Vi har utvecklats som spelare och känner att det här är en bra plats att fortsätta resan. Vi har något bra på gång och vi vill vara med, säger han.

Almen Bibic kom till Rögle som utlånad från Leksand säsongen 2013/14 och är nu inne på sin tredje säsong. Även Alen kom den säsongen fast senare från Almtuna.

Nu är de klara för ett år till med SHL-spel i Rögletröjan:

- Vi skriver bara ett år i taget, det lägger lagom press på oss att prestera, säger Almen Bibic.

Anfallaren Ludvig Rensfeldt har svarat för en mycket stark andrasäsong i Rögle där han är klubbens näst bäste målskytt. Nu är 24-åringen från Gävle klar för två nya säsonger i Rögle.

- Det känns riktigt bra att det är klart och jag vet var jag ska vara de kommande två åren. Jag trivs här och ville verkligen stanna kvar. Jag känner att jag utvecklats som spelare hela tiden, säger Ludvig.

Ludvig hade prövat på SHL-spel i Brynäs i tidigare år men har i år vuxit ut och blivit en etablerad och producerande spelare på SHL-nivå. Han har i vinter bildat kedja med Patrick Cehlin och Christopher Liljewall som varit ett av Rögles offensiva hot.

- Vi har med ett ungt lag vuxit under säsongen och jag tycker det ser lovande ut för framtiden om vi kan fortsätta ta små steg framåt. Många spelare i laget har kontrakt över nästa säsong och det är en bra stomme att bygga på, säger han.

Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson kunde strax före nedsläpp i hemmamatchen mot Karlskrona pusta ut efter en hektisk dag:

- Det känns riktigt bra att ha gjort klart med de här tre spelarna. Nu har vi en riktigt bra stomme att bygga på inför nästa säsong. Spelarna är fortfarande unga och kan, nej ska, bli bättre, säger ”Masken” Carlsson.