Röglekvartett uttagna i juniorlandslaget
Publicerad: 2019-08-08
Nyhet
Fyra Röglespelare finns med i J20-landslagets nästa trupp till 4-nationersturneringen i Ryssland 23-25 augusti. Det är Jakob Bondesson, Adam Edström, Nils Höglander och Kevin Wennström. Dessutom är förre Röglebacken Simon Kjellberg uttagen.

Småkronornas förbundskapten Tomas Montén fortsätter med förberedelserna inför JVM senare i vinter. Nyligen var J20-landslaget i USA för en kombinerad camp/turnering och nu är det dags för en ny turnering där Finland, Tjeckien och värdnationen Ryssland står för motståndet.
I den uttagna 22-mannatruppen återfinns fyra Röglespelare. Backen Jakob Bondesson var med även i USA och nu får han sällskap av klubbkamraterna Kevin Wennström, Adam Edström och Nils Höglander. Dessutom är Simon Kjellberg uttagen - Simon har senaste året spelat juniorhockey i USA för att i vinter gå på college men tillhörde tidigare Rögle.
Turneringen pågår 23-25 augusti.
Vi säger grattis till de uttagna spelarna.