Lesund tillbaka mot Leksand
Publicerad: 2021-03-24
Inför match
Erlend Lesund var en av fyra spelare som missade fredagens derby men den norske backen är redo för come back i torsdagens hemmamatch mot Leksand. Det positiva beskedet kan Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip ge efter onsdagens träning. Alvengrip reder även ut statusen för övriga spelare inför serieavslutningen.

Rögle avslutar grudseriespelet med två hemmamatcher den här veckan. Det är två toppmatcher som väntar i Catena Arena. Först ett formstarkt Leksand i morgon kväll och därefter väntar Växjö på lördag (framflyttad från söndag).

I fredagens derby saknades fyra spelare varav tre backar. Till morgondagens match mot Leksand är Erlend Lesund tillbaka. Erlend har kört på is de senaste dagarna och lämnat klartecken. Éric Gélinas är avstängd en match till men är spelklar till lördag mot Växjö.

– Vad gäller Joey LaLeggia så är det dag för dag för honom som gäller. Han spelar inte i morgon men det finns en liten, liten möjlighet att han kan spela mot Växjö, säger Christopher Alvengrip.

Ted Brithén var på is innan hela laget kom ut på onsdagen och körde för sig själv. Det lär inte bli något spel den här veckan för Ted tror Alvengrip:

– Det är nog lite långsökt att tro på spel den här veckan för Ted. Ted kommer att stegra träningen efterhand så får vi se hur det går.

Erik Andersson saknades helt och hans status är dag-för-dag. Han missar definitivt morgondagens match.

Målvakten Christoffer Rifalk saknades också på isen på onsdagen men är redo för matchen i morgon mot Leksand. Nedsläpp kl 18:00 i Catena Arena.