Wennström tar möjlighet till utlandsjobb
Publicerad: 2021-06-07
Magnus Wennström väljer att lämna Rögle BK efter nästan 30 år i klubben.

Magnus Wennström kom till Rögles U16 1991 och har sedan varit Rögle trogen. "Volle" gjorde elva säsonger på A-lagsnivå och sedan 15 säsonger som tränare. Sammanslgt blev det drygt 30 år i Rögle, men nu tar 44-årige Wennström chansen att jobba med hockey utomlands.

– Det har varit extremt mycket funderade fram och tillbaka, vad som är rätt och att lämna något som man trivs oerhört bra med. Men någonstans känner jag att den här chansen är så pass positiv och stor att jag verkligen vill prova det, säger Wennström.

– Rögle har ju varit en del av mitt liv i så oerhört många år. Rögle har varit och kommer förbli en stor del av mitt hjärta.

Magnus Wennström har varit med om en hel del under sin tid i klubben. Från Elitserien i mitten av 1990-talet, negativt kvalspelet mot Kristianstad 1997 och alla kvalserieår under 2000-talet. Han fick avsluta med ett SM-silver i våras.

– Vi har kommit fram till en överenskommelse med Magnus som gör att han kan prova på en annan möjlighet i karriären, och vi vill verkligen tacka honom för allt hans jobb han lagt ner i klubben och speciellt för alla målvakter han hjälpt till att utveckla, säger general manager Chris Abbott.

– Magnus har nyligen fått ett erkännande för sin kompetens när han valdes ut att vara en del av det danska landslaget och det här uppdraget bevisar ytterligare att han växt fram till en av landets bästa målvaktstränare, säger Abbott.

Rögle BK tackar Wennström för allt han gjort under de drygt 30 åren i klubben.

– På ett personligt plan kommer vi alla att sakna ”Volle” i det vardagliga, men vi är väldigt glada för hans skull, säger Abbott.

Nu väntar ett arbete för sportchef Chris Abbott och assisterande sportchef Hampus Sjöström att rekrytera en ny målvaktstränare till klubben.

Peter Ekholm