Träningsrapport 25 oktober
Publicerad: 2021-10-25
Ted Brithén saknades på nytt när Rögle drog igång träningsveckan under måndagen.

Ted Brithén kommer fortsatt vara ur spel för Rögle de närmsta matcherna. Det sa lagets fysioterapeut Christopher Alvengrip under måndagen.

– Tyvärr har vi fått ta ett steg tillbaka med Brithén. Det troliga är att vi inte har honom i matchspel den här veckan, säger Alvengrip.

Brithén har inte spelat sedan han klev av matchen mot Frölunda den 14 oktober och har bara tränat lätt den senaste veckan. Han hade gul tröja (ej tacklingsbar) på måndagens träning, men gick av innan resten av truppen drog igång träningen på allvar.

Det är just nu bara Ted Brithén som inte är tillgänglig för spel. Resten av truppen tränade under måndagen och förberedde sig på en matchtät vecka. Rögle spelar tre matcher; mot Oskarshamn borta på tisdag, Skellefteå hemma på torsdag och Djurgården hemma på lördag.

Så här tränade Rögle under måndagen:

Målvakter

Rifalk – Clang