Grönt & Vitt: Tärnström tillbaka i Rögle inför CHL-returen
Publicerad: 2022-11-21
Imorgon spelar Rögle returmöte mot Salzburg i CHL-åttondelsfinalen. På måndagsträningen fanns Oliver Tärnström, som har kallats tillbaka till Rögle från utlåningen till Tingsryd.

Rögle går in i en ny vecka innehållande tre intressanta matcher - först och främst riktar vi blickarna mot imorgon när det är dags för returmöte med Salzburg i CHL-åttondelen här i Catena Arena. På måndagsträningen fanns ett nytt men bekant ansikte med ute på isen, nämligen Oliver Tärnström som har kallats tillbaka till Rögle från utlåningen till Tingsryd.

– Det är såklart jättekul att vara tillbaka och att få spela med Rögle igen. Det har varit en lärorik tid för mig i Tingsryd där jag har fått spela många minuter och utvecklat mitt spel, säger Oliver Tärnström.

Första matchen Rögle och Salzburg emellan slutade alltså med seger 3-1 för österrikarna och Rögle har klar uppförsbacke inför morgondagens returmöte på hemmais.

– Det är så klart tufft och det är ett bra lag vi möter. Men vi tror verkligen på det och vet att vi har möjlighet att vända detta, säger Tärnström.

Jämfört med hur laget har sett ut de senaste matcherna var det ett par ändringar på dagens ispass. Adam Tambellini var tillbaka i full träning och sattes i en kedja med Anton Bengtsson och Riley Sheen. Saknades på måndagsträningen gjorde Dennis Everberg och Daniel Zaar.

Tänk på att matchen imorgon börjar klockan 18.05 och har du ännu inte säkrat din plats GÖR DU DET HÄR.

Joel Nordström