Rögle BK ställer in träning och derbyt skjuts fram
Publicerad: 2020-11-16
Pressmeddelande
Rögle BK ställer in dagens A-lagsträning. Detta sedan ett antal spelare och ledare testats positivt för Covid-19 och ytterligare några utvecklat symptom. Även tisdagens hemmamatch mot Malmö skjuts fram.

Några personer i A-lagstruppen utvecklade under söndagen symtom och på måndagsmorgonen testades samtliga i truppen innan samlingen. Det visade sig då att ett antal personer i truppen testades positivt och man beslutade omgående att pausa all verksamhet för herrlaget. – Vi följer protokollet som tagits fram för svensk hockey med stöd från bland annat FHM och Smittskyddsenheten. Tills vidare ställs all verksamhet i A-laget in och vi vet i nuläget inte när vi kommer att ha återsamling igen och får återkomma när vi har mer information, säger röges fysioterapeut Christopher Alvengrip. Tisdagens hemmaderby mot Malmö skjuts fram till ett senare datum. Nytt speldatum kommuniceras inom kort.

Rögles medicinska team följer den fortsatta utvecklingen på nära håll med stöd av det verksamhetsprotokoll som har upprättats av svenska ishockeyförbundet.
Rögle BK kommer vidare inte att kommentera vilka personer som har testat positivt, med hänsyn till patientsekretess och den personliga integriteten