Seider och Höglander prisade på SHL Awards
Publicerad: 2021-05-18
Nyhet
Moritz Seider utsågs till Årets Back under SHL Awards under tisdagskvällen. Dessutom vann Nils Höglander priset för Årets Mål.

När SHL och C More under tisdagen höll SHL Awards prisades Röglebacken Mortiz Seider. Tysken blev utsedd till ligans bäste back under säsongen 2020-21.

Seider kom till Rögle på lån från Detroit Red Wings i början av säsongen 2020-21. Han gjorde 28 poäng (7+21) på 41 matcher och fem poäng (1+4) på 13 slutspelsmatcher.

– Det var ett speciellt år och jag är tacksam för chansen i Rögle. Jag var inte redo för NHL än så året i SHL gjorde mig till en bättre spelare", säger Moritz Seider till SHL.se

Just nu laddar han upp för VM-spel med Tyskalnd. Nästa säsong återvänder Seider till Detorit Red Wings i NHL.

Höglanders 3-1-mål mot Skellefteå den 10 december röstades fram till Årets Mål.

Rögles tränare Cam Abbott var nominerad till Årets Tränare, men det priset vanns av Leksands tränare Björn Hellkvist. Daniel Zaar var nomimerad i kategorin Årets Forward. Det priset vanns av Leksands Marek Hrivik.

Peter Ekholm