Vojtech Mozik förstärker Rögle
Publicerad: 2022-02-14
Rögle är överens med backen Vojtech Mozik. Den 29-årige tjecken är klar för resterande del av säsongen.

Rögle förstärker laget med en ny back inför den avslutande delen av årets säsong. Det rör sig om den tjeckiske backen Vojtech Mozik, som den här säsongen har spelat 49 matcher för Admiral Vladivostok i KHL. Han är dessutom med i Tjeckiens OS-trupp.

– Vojtech är en bevisad elitback som redan är bekant med SHL. Vi ser fram emot att Mozik ansluter för resterande delen av säsongen och jag vet att han kommer stärka vår redan starka backuppsättning när vi går för att vinna den sista matchen i slutspelet, säger Chris Abbott om Vojtech Mozik.

29-årigen Mozik representerade Färjestad säsongen 19-20 samt en bit in på 20-21, då han lämnade för KHL under vintern. Under tiden i Färjestad stod han för totalt 16 poäng och plus 22 på 66 matcher.

Tidigare i sin karriär han Mozik spelat för New Jersey Devils organisation. Säsongen 15-16 blev det sju NHL-matcher för klubben.

Värvningen har möjliggjorts i samarbete med CorViridis AB.

Joel Nordström