Rögle BK lånar in Filip Karlsson
Publicerad: 2021-01-04
Nyhet
Röglefostrade Filip Karlsson återvänder till Rögle på lån från Oskarshamn. Den 24-årige anfallaren lånas in de kommande två veckorna och är spelklar till tisdagens hemmamatch mot Luleå.

– Vi har lite ont om anfallare för tillfället och är glada över möjligheten att få låna in en Röglefostrad spelare. Det ska bli roligt att se Filip Karlsson i Rögledressen igen. Filip känner redan många personer i laget och i tränarstaben. Filip är en etablerad SHL-spelare och har den typen av karaktär vi vill att våra spelare ska ha i den här föreningen. Jag ser fram emot att ha Filip hos oss under de närmsta två veckorna, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Förutom att Nils Höglander åkt över till Vancouvers träningscamp så är Dennis Everberg och Leon Bristedt indisponibla. I de tre senaste matcherna har Kevin Wennström lånats in från Kristianstad men han har nu återvänt till Kristianstad.

Filip Karlsson är fostrad i Rögle men lämnade 2018 för spel i Linköping och därefter Oskarshamn. I gårdagens förlustmatch hemma mot Frölunda spelade Filip nio minuter.
– Med tanke på min i situation med begränsat med speltid så kan det vara bra för mig att byta miljö och kanske få lite mer speltid, jag kommer dessutom till en organisation och ett lag med mycket självförtroende, säger Filip Karlsson.

Låneavtalet gäller i två veckor och Filip är med på lagets matchvärmning i morgon tisdag.