Talangfull back till Rögle
Publicerad: 2021-05-20
Nyhet, A-lag
William Wallinder väljer spel i Rögle kommande säsong. Backen har skrivit på ett tvåårskontrakt med klubben.

18-årige Wallinder gjorde förra säsongen sex poäng (1+5) på 43 matcher för Modo i Hockeyallsvenskan. Han valdes i den andra rundan, som nummer 32 totalt, av Detroit Red Wings i NHL-draften 2020 och siktar nu på att ta en SHL-plats i Rögle.

– Jag tycker att det är en bra organisation och ett bra lag som kom tvåa i SHL den här säsongen. Det är mycket som är bra här, och jag har hört att träningarna är bra. Det har jag också märkt nu, säger Wallinder som redan kommit till Ängelholm.

Kontraktet med Wallinder är skrivit över de kommande två säsongerna.

– William är ytterligare en lovande spelare som valt att komma hit för att fortsätta sin utveckling. Han kommer slåss om en plats bland våra sex backar. Han ska fortfarande nå sin fulla potential och jag vet att Detroit har höga förväntningar på honom, säger general manager Chris Abbott.

Fakta:

William Wallinder