Träningsrapport 9 augusti
Publicerad: 2021-08-09
Träningsrapport
Rögle inledde sin andra träningsvecka under måndagen. Imorgon väntar säsongens första träningsmatch borta mot Frölunda.

{!A}

Efter en tuff start på säsongen med tester och långa ispass förra veckan, går Rögle in i en ny fas. Redan imorgon, tisdag, väntar säsongens första träningsmatch och under måndagen körde Rögle ett 90 minuters långt träningspass i Akademihallen.

För Brady Ferguson är matchen efterlängad.

– Det var bra fart på killarna där ute. Alla är sugna att spela imorgon och komma in i det igen, lära oss våra styrkor och svagheter och vad vi behöver jobba på, säger Ferguson.

På måndagens träning gick Ferguson som center mellan Adam Tambellini och Robert Lantosi. Kedjan ser också ut att få chansen ihop i morgondagens match mot Frölunda.

– Båda är riktigt bra spelare, de har bra fart och är sklickliga. Vi ska bygga kemi imorgon och komma på vad vi behöver göra för att skapa lägen framåt, säger Ferguson.

Ferguson går in på sin andra säsong i grönt och vitt. Under sitt debutår gjorde amerikanen 18 poäng (5+13) på 52 matcher och växte ju längre säsongen led in i SHL-kostymen.

– Det känns skönt att vara tillbaka, vi har många nya spelare och har väldigt roligt så här långt. För egen del var det första året i Europa förra säsongen. Jag var kanske lite nervös, men det var ett höftigt år och jag är jätteladdad över att dra igång, säger Ferguson.

LAGET PÅ TRÄNINGEN

Målvakter

Calle Clang – Christoffer Rifalk

Backpar

Tony Sund – Thimo Nickl

Lucas Ekeståhl-Jonsson – Ryan McKiernan

Erlend Lesund – Samuel Johannesson

Samuel Jonsson – William Wallinder

Kedjor

Dennis Everberg – Ted Brithén – Tyler Kelleher

Linus Sjödin – Mattias Sjögren – William Strömgren

Adam Tambellini – Brady Ferguson – Robert Lantosi

Marco Kasper – Ludvig Larsson – Oskar Stål Lyrenäs

Adam Edström – Anton Bengtsson – Leon Bristedt – Philip Granath (J20)

Tisdagens match spelas i Kungsbacka Ishall med start 18:00. Den sänds i C Mores kanaler.

Följ oss på Twitter

Peter Ekholm