Linus Sjödin förlänger med Rögle
Publicerad: 2022-01-12
Kontrakt
Linus Sjödin har skrivit nytt kontrakt med Rögle BK. Forwarden stannar därmed över säsongen 2022-23.

Sjödin, vars nuvarande kontrakt löper ut efter den här säsongen, fortsätter sin karriär i moderklubben. Den 19-årige forwarden spelade till sig ett SHL-kontrakt under säsongen 2020-21 genom att spela över 100 minuter. Den här hösten har hans roll blivit större och Sjödin har tagit en ordinarie plats i Rögle.

– Det känns otroligt bra. Det var det jag hade som mål den här säsongen, att ta en plats och förhoppningsvis skriva nytt kontrakt och det har jag gjort nu. Det är jätteroligt, säger Sjödin.

Sjödin har gjort fyra mål och totalt nio poäng på 27 SHL-matcher den här säsongen. Han har också stått för två mål och totalt tre poäng på nio CHL-matcher. Sjödin spelade sex landskamper med Juniorkronorna i höstas.

– Han har allt vi letar efter i en ung spelare. Han har lagt ner jobbet och nu skrivit ett nytt kontrakt. Han har haft en bra utveckling de senaste åren och visat att han kan vara effektiv i SHL, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Se en längre intervju med Sjödin och Abbot i spelaren ovan.

Peter Ekholm