Rögle BK lånar in Kevin Wennström
Publicerad: 2020-12-28
Nyhet
Rögle BK lånar in forwarden Kevin Wennström från Kristianstads IK. Kevin ska spela i kvällens hemmamatch mot Frölunda och är även tillgänglig för spel i Rögle i två matcher till, mot Oskarshamn på onsdag och lördagens hemmamatch mot Örebro den 2 januari.

– Kevin kommer att missa en match för oss under utlåningen men å andra sidan så är jag säker på att vi får tillbaka en bättre spelare. Det är kul för oss i Kristianstad att SHL:s bästa lag vill låna spelare av oss, ett bra betyg till vår verksamhet, säger Kristianstads tränare Mikael Gath.
Kevin Wennström är fostrad i Rögle och har varit inlånad en gång tidigare i Rögle den här säsongen.
– Vi haren del frågetecken i vår offensiva uppställning och är väldigt tacksamma över att Kristianstad vill ställa upp och hjälpa oss, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Kevin är alltså utlånad till Rögle till och med den 2 januari, sen återgår han till Kristianstad.