Rögles fysio om skadade duon
Publicerad: 2021-01-13
Inför match
Simon Ryfors saknades helt och Moritz Seider tvingades utgå tidigt i tisdagens förlustmatch hemma mot Leksand. Båda kan eventuellt spela i torsdagens bortamatch mot Växjö men besked ges först matchdagen enligt Rögles fysio Sven Thomsson.

Backen Moritz Seider tacklades tungt i början av matchen i går kväll och klev av och kom inte tillbaka. Seider var på plats vid onsdagens träning men gick inte på is.
– Moritz körde rehabträning i gymmet och sen får vi se hur han känner sig i morgon. Vi tar beslutet efter värmningen i morgon, säger fysioterapeut Sven Thomsson.

Lagets bäste målskytt, Simon Ryfors, stod över Leksandsmatchen. Han var på is på onsdagen och kände sig för men även här väntar man med besked tills i morgon.
– Simon blir bättre och bättre och vi får se hur han känner sig i morgon. Vi kommer inte at chansa, vi har mycket hockey framför oss, säger Sven.

Leon Bristedt saknas sedan en tid tillbaka:
– Leon tränar på för att komma tillbaka till den nivå han vill och behöver. Här har vi ännu ingen tid för återkomst att kommunicera, det får ta den tid det behöver, säger Sven.
I övrigt var alla på plats och körde i gymmet samt ett kort men intensivt ispass.