Uppdatering Seider: "Bättre än befarat"
Publicerad: 2021-01-29
A-lag
Backen Moritz Seider skadades i slutskedet i torsdagskvällens match borta mot Brynäs och klev av isen. Han undersöktes på sjukhuset under natten och rapporten efteråt säger att backlöftet klarade sig bättre än befarat.

– Moritz fick en rejäl smäll och har såklart ont. På sjukhuset gjordes vidare undersökningar, bland annat röntgades han och det visar att det var bättre än vad vi först befarade. Han har mjukdelsskador och kommer att åka hem för vidare undersökningar. Moritz kommer inte att spela på ett tag men exakt hur länge vet vi inte idag, säger Rögles fysioterapeut Sven Thomsson.
Moritz Seider har varit en av Rögles bästa spelare den här säsongen och i matchen mot Brynäs (som Rögle vann med 5-4 efter straffar) gjorde han två mål och en assist innan han tvingades kliva av.
Rögle åker vidare för match i Skellefteå på lördagen men det blir utan Moritz.