Pusselbit klar för två år till
Publicerad: 2021-04-01
Lagbygget
Brady Ferguson har svarat för en med beröm godkänd debutsäsong i SHL. Nu belönas den 26-årige amerikanske forwarden med en kontraktsförlängning. Det nya kontraktet med Rögle BK sträcker sig över två säsonger, till och med säsongen 2022-23.

Rögles sportsliga ledning jobbar för högtryck med att säkra upp spelare på längre sikt. I tisdags kunde vi berätta om målvakten Christoffer Rifalk som förlängt med föreningen och i dag kan vi berätta om ännu en pusselbit som kommer att bära den grönvita dressen några år till.

Brady Ferguson hade egentligen ett år kvar på sitt kontrakt men har nu istället skrivit på ett nytt tvåårskontrakt.
– Det känns jättebra. Jag blev glad när Chris (Abbott, sportchefen) kom och ville prata förlängning. Både jag och min fru stortrivs här. Det är ett grymt lag och jag gillar att spela i den här ligan, förhoppningsvis får jag möjlighet att träffa våra fans under de kommande åren, säger Brady Ferguson i en kommentar.

Efter ett par säsonger som proffs i de nordamerikanska farmarligorna valde Brady Ferguson att ta chansen i Europa genom att skriva på för Rögle. Brady är en rörlig och spelskicklig center som varit en stor tillgång i Rögle där han gjort ett stabilt jobb både på träning och match.

Rögles sportchef Chris Abbott är nöjd med att ha säkrat upp centern för två år till:

– Brady har under sin debutsäsong visat att han är en bra SHL-spelare, han har verktygen för att lyckas i SHL. Vi anser att Brady har en ännu större offensiv potential. Vi gillar Brady och ser fram emot att få jobba vidare tillsammans i några år till, säger Chris Abbott.