Hassel till Kristianstad - inleder i Rögle
Publicerad: 2022-05-23
Oskar Hassel spelar nästa säsong för Kristianstad i HockeyAllsvenskan. Men kommer under sommaren och försäsongen vara med Rögle.

19-årige Hassel debuterade för Rögle i SHL förra säsongen och klockades för speltid i 22 matcher. Han gjorde också 35 matcher i J20 där han stod för fyra mål och totalt 21 poäng. Hassel var också utlånad till Kristianstad i sex matcher. Och det är också där han kommer spela nästa säsong.

– Vi känner att Oskar tog väldigt stora kliv förra säsongen, men han behöver spela mycket i den åldern han är och vi känner att det här är en perfekt lösning för båda parter, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Hassel kommer alltså att finnas med/lånas ut i Rögle under försäsongen för att sedan ansluta till Kristianstad.

Peter Ekholm