Zaar återvänder – klar för resten av säsongen
Publicerad: 2022-02-15
Daniel Zaar är klar för en återkomst till Rögle. Forwarden ansluter från Torpedo Nizhny Novgorod för resten av den här säsongen.

Inför den här säsongen lämnade Daniel Zaar Rögle för spel i KHL och Torpedo Nizhny Novgorod. Men redan nu återvänder den 27-årige forwarden till Rögle. Torpedo tog sig inte till slutspel i KHL vilket innebär att säsongen redan är slut för den ryska klubben. Det öppnade för en återförening mellan Rögle och Zaar, där klubbarna har kommit överens om ett avtal som gäller resterande del av nuvarande säsong. På 28 matcher gjorde Daniel Zaar fyra mål och tio assist för Torpedo.

– Vi är väldigt glada att vi fått möjligheten och lyckats nå en lösning med Daniel för resten av den här säsongen. Jag tror att alla vet vad han bidragit med här genom åren och vad han kan tillföra i vårt spel. Vi ser fram emot att jobba med honom igen i jakten på våra mål, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Daniel Zaar återvände till Rögle inför säsongen 2018-19. Han kom då tillbaka till klubben han lämnade efter säsongen 2013-14. Det blev 150 grundseriematcher och 122 poäng från Zaars klubba under de tre säsongerna. Den gångna säsongen stod 27-åringen för 18 mål och totalt 50 poäng på 52 matcher och slutade tvåa i SHL:s totala poängliga.

Zaar inledde sin hockeykarriär i Jonstorp, men kom till Rögle som J18-spelare 2010. Han spelade i klubben fram till 2013. Totalt har Zaar 227 grundseriematcher i Rögle-tröjan och stått för totalt 161 poäng (65+96). Han har också gjort 33 poäng (12+21) på 36 slutspels- eller kvalmatcher för klubben.

Värvningen av Zaar har möjliggjorts i samarbete med CorViridis AB.

Joel Nordström