Rögle lånar back från Almtuna
Publicerad: 2022-01-26
Rögle lånar in Oskar Asplund från Almtuna. Backen kommer att spela i matchen mot Örebro imorgon.

Oskar Asplund spelade 32 matcher med Almtunas A-lag förra säsongen och har varit bofast i Hockeyallsvenskan nuvarande säsong. Den här säsongen har han hittills stått för elva poäng på 31 matcher.

– Vi har en ansträngd situation med fyra ordinarie backar på frånvarolistan. Därför är vi mycket tacksamma för att vi kunde få till en lösning och att Almtuna är villiga att låna ut Oskar till oss, säger Rögles assisterande sportchef Hampus Sjöström.

Oskar Asplund på Eliteprospects

Oskar Asplund kommer att ansluta till Almtuna igen på fredag och spela deras match mot Västervik.

Sedan tidigare har Rögle lånat in backen Viktor Grahn från Kristianstad inför matchen mot Örebro imorgon torsdag.

Joel Nordström