Snart är det dags för ispremiär
Publicerad: 2022-08-01
På torsdag är traditionen äntligen tillbaka när det är dags för ispremiär i Catena Arena.

Den 4 augusti väntar ett fullspäckat event med gratis inträde i Catena Arena. 18.00 kommer A-laget snöra på sig skridskorna och ge sig ut på ispremiär för säsongen 2022-23.

Men evenemanget innehåller mycket mer än så. Redan från 16.00 kommer det finnas aktiviteter utanför arenan för både små och stora. Intersport är på plats med en Rögle-shop för att sälja merch, Arenabolaget finns på plats och berättar om framtidsplanerna för Ählm Arenastad, JumpYard sätter upp trampoliner, Kalasborgen sätter upp en hoppborg, Assistanskåren erbjuder el-bilar för barn, utdelning av ballonger och det kommer även finnas en uteservering (kallzon) samt en DJ från Disco&Co.

Rögle BK kommer bjuda på korv med bröd, dryck, kanelbullar, kaffe och popcorn utanför arenan. Även sportbaren och baren på fjärde våningen kommer vara öppna för den som vill ta någonting att äta och/eller dricka.

När ispasset är över möter spelarna upp fansen i foajén för en signering.

Vi hoppas att vi får se så många som möjligt på torsdag för att kickstarta årets säsong ordentligt.

Tid: 16.00-20.00

Anton Toft