Inför Frölunda: Positiva besked från Éric och Adam
Publicerad: 2020-12-27
Inför match
Kort men intensivt - så såg söndagens träningspass ut för Röglespelarna dagen efter segern i Leksand. Glädjande är att både Éric Gélinas (som saknades helt) och Adam Edström (utgick i andra) ser ut att kunna vara med i måndagskvällens hemmamatch mot Frölunda. Däremot kommer inte Leon Bristedt till spel i de två resterande matcherna det här året.

Det är mycket hockey i mellandagarna. Rögle vann omstarten i Leksand med 3-1 på annandagen och kom tillbaka till Ängelholm strax före midnatt. På söndagen tränade man innan uppladdningen inför morgondagens hemmamatch mot tabelltvåan Frölunda började.
Backen Éric Gélinas saknades i matchen mot Leksand men var på is på söndagen och lämnade ett positivt bsked efteråt. Anfallaren Adam Edström utgick i andra perioden. Även kring hans mdverkan moit Frölunda är det positiva signaler. Adam var inte på is men körde på gymmet.
– Jag har goda förhoppningar om att se både Éric och Adam på isen i morgon mot Frölunda, säger fysioterapeut Christopher Alvengrip.

Däremot blir det inget spel för Leon Bristedt, varken mot Frölunda i morgon eller årets sista match i Oskarshamn på onsdag. Man har gemensamt kommit överens om att anfallaren står över dessa båda matcher och tränar på egen hand för att komma tillbaka.
Några spelare valde att stå över ispasset och körde på gymmet istället. Det gjorde att J20-spelarna Isak Renemark (back) och Linus Sjödin (anfallare) kallades in.
– Vad gäller laget i morgon så får vi vänta och se till matchdagen. Det finns några frågetecken som vi behöver ta hänsyn till. Det är mycket hockey som vi har framför oss, säger tränare Cam Abbott.

Han var nöjd med lagets insats i omstarten:
– Vi var redo från start, vi tävlade bra och vi var effektiva när vi fick våra chanser. Det var tre sköna poäng.
I morgon väntar tabelltvåan Frölunda i en härlig toppmatch i Catena Arena:
– Det ska bli roligt, det blir alltid intressanta och bra matcher mot dem, säger Cam.
Matchen i morgon börjar kl 19:00 i Catena Arena.