Röglespelare lånas ut
Publicerad: 2021-02-09
Nyhet
Rögles lovande juniorback, Thimo Nickl, lånas ut till allsvenska Mora och kan göra debut redan i kväll. Forwarden Melker Eriksson är sen tidigare utlånad till Kristianstad där han redan spelat två matcher.

Thimo Nickl har tränat med Rögles A-lag sen årsskiftet och har varit ombytt till 13 matcher (spelat i två). Den 19-årige österrikaren ansluter nu till Mora som jagar en topp 6-plats i allsvenskan. Mora möter Södertälje i kväll i en viktig match i kampen runt strecket.
Forwarden Melker Eriksson är samtidigt utlånad till Kristianstad där han spelat två matcher sen i lördags.
Utlåningen gäller först och främst den här veckan men kan sträcka sig även efter 15 februari då transferfönstret stänger.
– Det är bra för spelarnas utveckling att få spela seniorhockey. Sen har vi möjligheten att kalla hem dem även efter 15 februari eftersom de är juniorer och har dispens, berättar Rögles sportchef Chris Abbott.