Theo Nordlund ansluter
Publicerad: 2022-12-09
Backen Theo Nordlund är klar för Rögle på ett månadskontrakt. Detta efter att Adam Engström tagits ut i den svenska JVM-truppen.

20-årige Nordlund kommer senast från allsvenska Kristianstad där han gjorde 22 matcher under hösten innan han lämnade klubben. Kontraktet med Rögle sträcker sig över en månad, och han blir därmed en direkt ersättare för Adam Engström som åker till junior-VM med Sverige i nästa vecka och blir borta till den 7 januari.

– Först och främst är det bra att vi får in Theo just nu med tanke på att vi har många av våra seniorer och juniorer iväg på landslagsspel. Han gör att vi säkrar upp numerären under den kommande månaden då både A-laget och juniorlagen har väldigt många matcher, säger Rögles assisterande sportchef Hampus Sjöström.

Theo Nordlund kommer från Kungsbacka och har spelat ungdoms- och juniorhockey med Hanhals och Frölunda. Han debuterade i SHL säsongen 2020-21 och gjorde då tre matcher med Frölunda. Förra säsongen gjorde han sex poäng (2+4) på 43 matcher med Kristianstad i HockeyAllsvenskan.

– Samtidigt ska det bli väldigt roligt att se Theo, han är talangfull och vi hoppas han visar sin potential här i de chanser han får. Det är väldigt roligt att ha honom på plats, säger Sjöström.

Nordlund tränar med Rögle på fredag och är sedan tillgänglig för matchspel.

Peter Ekholm