Träningsrapport 15 oktober
Publicerad: 2021-10-15
Efter 3-2-segern borta mot Frölunda igår tränade Rögle hemma i Catena Arena under fredagen. Efteråt gav Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip en uppdatering kring skadeläget i truppen.

Redan innan matchen mot Frölunda under torsdagskvällen stod det klart att Mattias Sjögren och Ryan McKiernan skulle missa matchen i Göteborg.

– McKiernan kommer inte vara tillgänglig för spel imorgon heller. Vi får avvakta några dagar till med honom. När det gäller Sjögren, spelade han inte av en säkerhetsåtgärd. Han tränade idag och det är möjligt att han är med i matchen imorgon, säger Alvengrip.

I den första perioden mot Frölunda åkte Samuel Johannesson på en tackling i egen zon. Blodvite uppstod och Johannesson togs ur spel under resten av matchen. Backen fanns däremot med på dagens träning och ska vara redo för spel till morgondagens match.

Ted Brithén lämnade matchen skadad i den tredje perioden och kom sedan inte tillbaka.

– Han är dag-för-dag. Han tränade inte på is idag, men vi får se hur hans status är imorgon på matchvärmningen, säger Alvengrip.

Samma gäller för Adam Tambellini, som inte var med på dagens träning. Men där ger Alvengrip lugnande besked.

– Han spelar imorgon, säger Alvengrip.

RÖGLE JAGAR FÖRLÄNGD SEGERSVIT

Rögle har fyra raka segrar i SHL-hockeyn när laget imorgon tar sig an Färjestad i Catena Arena. Så här säger tränaren Cam Abbott inför lördagens match på hemmais.

– Det var en viktig seger för gruppen igår, viktig på sättet vi gjorde det på. Vi kan bygga vidare på det, men vi har en ny viktig match imorgon mot Färjestad. Vi njöt igår, men nu fokuserar vi framåt, säger Abbott.

Catena Arena väntas bli fullsatt för andra matchen i rad. Ett ypperligt läge för Rögle att fortsätta segersviten.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att spela hemma igen, säger Abbott.

Så här formerades laget på fredagens kortare träning:

Målvakter:

Rifalk – Clang