Tambellini uttagen till det kanadensiska landslaget
Publicerad: 2021-12-13
Adam Tambellinis framfart i SHL går inte obemärkt förbi. Forwarden har blivit uttagen till det kanadensiska landslaget som ska spela Channel One Cup i Ryssland den här veckan.

Under hösten har Adam Tambellini öst in poäng för Rögle i SHL och CHL. Kanadensaren har gjort poäng i tolv raka SHL-matcher, och under den perioden stått för elva mål och åtta assist. Under hela SHL-säsongen har Tambellini gjort 28 poäng (15+13) på 26 matcher.

Till den kommande veckans Channel One Cup har Tambellini blivit uttagen i det kanadensiska landslaget, som gör ett gästspel i turneringen som normalt sett består av Tre Kronor, Ryssland, Finland och Tjeckien.

– Det är en ära att få chansen att representera Kanada. Det ska bli väldigt roligt, säger Tambellini.

Adam Tambellini har redan åkt iväg till den kanadensiska samlingen och kommer därmed missa returmötet mor Sparta Prag i Champions Hockey Leauge-slutspelet imorgon tisdag.

Peter Ekholm