Engström skriver nytt kontrakt
Publicerad: 2022-10-12
Adam Engström förlänger sitt kontrakt med Rögle. Backen har skrivit på ett nytt ettårsavtal som sträcker sig över säsongen 2023-24.

Engström kom till Rögle från Djurgården i somras. Han skrev då på ett juniorkontrakt, men efter en snabb utveckling har han etablerat sig i A-lagstruppen och fått förtroende både i SHL och CHL. Nu skriver han ett nytt kontrakt med klubben.

– Det känns väldigt kul att få möjlighet att fortsätta utvecklas här. Jag har haft det väldigt bra sedan jag kom hit och är driven att fortsätta jobba hårt för att utvecklas och få mer speltid. Det känns helt rätt att förlänga kontraktet med Rögle, säger Engström.

Engström är född 2003 och kan spela JVM för Sverige i vinter. I somras draftades backen av Montreal Canadiens i den tredje rundan (spelare 92 totalt). Edström har hittills gjort ett mål på sju SHL-matcher och snittat 10.11 minuters istid per match. I CHL har han gjort ett mål på sex matcher.

– Vi är väldigt glada över hur Adams första tid varit i klubben. Han har visat att han är väldigt mogen i sitt agerande och att han klarar av spelet i SHL och CHL. Adam arbetar otroligt hårt för att utvecklas och vi ser stor potential i honom. Det är roligt att han nu skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över nästa säsong också, säger Rögles assisterande sportchef Hampus Sjöström.

Peter Ekholm