Ben Smith återvänder till Mannheim
Publicerad: 2020-11-20
Nyhet
Amerikanske centern Ben Smith, som lånades in på sju veckor som ersättare för skadade Adam Tambellini, återvänder nu till sin tyska klubb Mannheim. Låneperioden går ut först på tisdag men eftersom även lördagens match har flyttats fram reste Ben tillbaka redan på fredagen.

– Först av allt vill jag tacka Ben för hans insatser för klubben under den här perioden. Han motsvarade de förväntningar vi hade på honom, det är en rutinerad och mycket duktig spelare som har varit en värdefull tillgång för vårt lag under den här tiden. Sen vill jag tacka Mannheim för att vi fick låna Ben, säger Rögles sportchef Chris Abbott i en kommentar.
Tyska ligan har inte kommit i gång ännu, därför fanns möjligheten för Rögle att låna in Ben. Men nu är tanken att man ska dra igång ligaspelet i december och då vill Mannheim ha tillbaka sin spelare.
Ben spelade tio matcher i SHL för Rögle (fyra poäng varav ett mål) vilket är fem färre än vad man räknat med (fem matcher har flyttats fram).
– Det har varit en fantastisk upplevelse. SHL är en riktigt bra liga och det har varit kul att få testa på den. Jag har stortrivts i Rögle och det är en mycket väl fungerande organisation med en spännande framtid framför sig. Vem vet, våra vägar kanske korsas igen, säger Ben i en kommentar.