Rögle och Cade Fairchild går skilda vägar
Publicerad: 2017-12-12
Nyhet
Amerikanske backen Cade Fairchild lämnar Rögle BK. Klubben och spelaren har gemensamt kommit överens om att avsluta kontraktet och gå skilda vägar.

Samtidigt som två nya spelare gjorde entré på tisdagens träning i Janne Jalasvaara och Stephen Perfetto blev det klart att backen Cade Fairchild går andra hållet och lämnar klubben.

Amerikanen har inte varit uttagen i laget de senaste veckorna och på tisdagen blev det klart att han lämnar Rögle.
– Vi har kommit överens om att avbryta samarbetet. Det har skett en hel del förändringar i sportens värld den senaste tiden där vi valt att gå i en annan riktning men Cade har hanterat det på ett väldigt proffessionellt sätt, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Han fortsätter:
– Vi vill tacka Cade för hans insatser i klubben och önskar honom lycka till i sin framtida karriär som hockeyspelare, säger Chris.