Rögle förlänger med Samuel Jonsson
Publicerad: 2020-09-21
Nyhet
Spelskicklige backen Samuel Jonsson förlänger kontraktet med Rögle. Den 22-årige försvararen, som har Rögle som moderklubb, har skrivit på för två år till över säsongen 2022-23.

– Det känns skönt att veta att man ska vara kvar här ett tag till och vara med på resan vi startat. Det är extra speciellt att få fortsätta i moderklubben som jag känner extra för, säger Samuel Jonsson efter att ha skrivit på förlängningen.
Samuel har spelat i Rögle i hela sitt liv och gått den långa vägen från hockeyskolan och genom alla ungdoms- och juniorlag till A-laget där han debuterade hösten 2017 och nu är han inne på sin fjärde säsong i A-laget.
– Jag tror att första gången jag spelade i SHL var när Cam (Abbott) debuterade som tränare. Jag har tränat på bra i sommar och känner mig bättre än någonsin. Kul att allt hårt arbete ger utdelning, säger Samuel.
Rögles sportchef Chris Abbott om förlängningen:
– Samuel är en kanonkille, på och utanför isen. Han är den typen av karaktär vi vill ha hos oss. Samuel kommer till rinken varje dag och jobbar hårt för att bli bättre, säger Chris.

Fakta/#22 Samuel Jonsson
Född: 19 maj 1998 i Ängelholm
Längd/vikt: 177 cm/76 kg
Position: Back
Plockar: Vänster
Moderklubb: Rögle BK
Landslag: -
Draftad: -
I Rögles A-lag: Sedan 2017: 131 matcher, 18 poäng (8+10), 16 utv min, -5
Karriär: Har gått hela vägen, från Björnligan upp till A-laget i Rögle BK. Den spelskicklige backen fick sitt genombrott i A-laget när Cam Abbott tog över som tränare i november 2017 och har sedan dess varit bofast i A-truppen.
Aktuell: Har förlängt kontraktet med Rögle med två säsonger till, gäller över 2022-23.