Snabb revansch för J20
Publicerad: 2019-10-19
J20
Röglejuniorerna fick snabb revansch på Örebro. Förlust på fredagskvällen vändes till en skön seger på lördagen med 3-2 (1-1, 1-1, 1-0) där backen Samuel Johannesson blev matchvinnare med två mål, bland annat segermålet 3-2 i tredje.

J20 är mitt i en intensiv hemmahelg med tre raka matcher. Lördagens uppgift var andra mötet inom loppet av 18 timmar mot Örebro. Och det gick bättre på lördagen då man tog revansch.
Det började inte så bra i matcheni Akademihallen, gästerna tog ledningen tidigt och tränare Jonas Elofsson tog timeout redan efter dryga sex minuter, inte alls nöjd med hur matchen såg ut.
Röglespelarna. jobbade sig in i matchen och Samuel Johannesson kvitterade till 1-1 med ett skott från blå linjen där Rögleanfallare gjorde ett bra jobb framför gästernas målvakt.
Douglas Andersson gav Rögle ledningen tidigt i andra men Örebro kom tillbaka och kvitterade innan pausvilan med ett mål i powerplay.
Med drygt fem minuter kvar kom det avgörande målet - 3-2 gjordes av Samuel Johannesson. Efter slutsignalen hastade Samuel över från Akademihallen till Catena Arena för att vara sjunde back i Rögles A-lag mot Skellefteå.
Röglejuniorerna spelar hemma i morgon igen - då mot Färjestad kl 12 i Catena Arena.