Se U22 dam ta sig an Danmark i Catena Arena
Publicerad: 2022-05-26
Den 1-2 juni kommer utvecklingslandslaget U22 dam att spela två landskamper mot Danmark. Matcherna spelas i Catena Arena och det är fri entré.

Rögle BK och Catena Arena står som värd när utvecklingslandslaget för spelare födda 01-03 håller en tre dagar lång landslagssamling. Under samlingen spelar Sverige två landskamper mot Danmark i Catena Arena.

Samlingen i Ängelholm är en del i en stor satsningen på damsidan i svensk hockey, som genomförs av Svenska ishockeyförbundet, Svenska Damhockeyligan och Sveriges olympiska kommité. Syftet med satsningen är att skapa en brygga mellan U18-landslaget och Damkronorna samt att få en sund konkurrens mellan spelarna som är på väg uppåt. Målet är att Damkronorna ska ta medalj i OS 2026 och 2030.

Matcherna mot Danmark spelas onsdag och torsdag 1-2 juni och båda matcherna startar 18.00. Det är fri entré och ingen förbokning krävs.

TRUPPEN

Målvakter