Sjögren och Clang opererade
Publicerad: 2020-05-06
A-lag
Två Röglespelare opererades på tisdagen med lyckat resultat. För både lagkapten Mattias Sjögren och lovande målvakten Calle Clang handlade det om planerade ingrepp.

– Mattias har genomgått en planerad operation med lyckat resultat. Rehab har redan påbörjats och han är förhoppningsvis fullt återställd till SHL-premiären i höst. Även i Calles fall var det en planerad operation och han räknar vi med att vara tillbaka efter sommarsemestern, säger Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip.

Lagkapten Mattias Sjögren var på plats i Catena Arena på onsdagen, nöjd med att ha gjort ingreppet:
– Jag har haft besvär under en längre tid och redan under den gångna säsongen så bestämde vi att vi skulle operera. Det handlar om att ge mig själv optimala möjligheter att prestera och kunna göra mig själv rättvisa framöver, säger Mattias Sjögren.
Han har haft problemen under en längre tid och kände att det inte blev bättre:
– Det går att bita ihop under kortare perioder, enstaka träningar och matcher, men när smärtan blir långvarig så blir det en påverkan. Det är skönt att ha det gjort och nu ser jag fram emot att fokusera på min rehab, jag kommer att kunna träna på bra i sommar ändå och jag har kört på rejält under några veckor med laget innan operationen, säger han.
Kapten Sjögren ser fram emot kommande säsong:
– Det saknas kanske några pusselbitar men vi har en riktigt bra stomme redan och har väldigt kul ihop. Vi har en bra kravbild på oss själva, säger han.

Målvaktslöftet Calle Clang opererades också under tisdagen – även här var det en planerad operation:
– Jag hade besvär under säsongen så det är skönt att få det gjort, säger Calle som kommer att vara tillbaka helt återställd efter sommarsemestern, alltså i början av augusti.