Christopher Bengtsson lämnar Rögle
Publicerad: 2019-01-28
Nyhet
Anfallaren Christopher Bengtsson bryter kontraktet och lämnar Rögle BK. Det blev klart på måndagsförmiddagen.

Med 16 anfallare på kontrakt i SHL-truppen har det varit tuff konkurrens om speltiden i Rögle. 25-årige Christopher Bengtsson är en av spelarna som fått allt mindre speltid och har bara varit ombytt i två av de nio senaste matcherna.
Nu är det klart att Christopher lämnar Rögle.
– Vi tackar Christopher för hans insatser i klubben. Trots en tuff situation har Christopher hanterat allt mycket professionellt och han har jobbat hårt varje dag. Han behöver spela och vi har gett vårt samtycke till att han bryter kontraktet. Det är en seriös idrottsman och vi önskar honom lycka till i framtiden, säger Rögles sportchef Chris Abbott i en kommentar.
Christopher kom från allsvenska Södertälje inför den här säsongen och har på 29 matcher noterats för fyra mål och två assist och är -6 i plus/minus.
Christopher är klar för Färjestad.