Linus Sandin borta resten av säsongen
Publicerad: 2018-02-25
A-lag
Han skadades och fick lämna matchen i Mora i går - på söndagen undersöktes Rögleanfallaren Linus Sandin av läkare. Beskedet är att han missar resten av säsongen.

– Det är så klart riktigt tråkigt. Jag hade det på känn redan i går efter matchen. Men det kunde varit mycket värre så jag hade tur i oturen, säger Linus Sandin. Det var mitt i andra perioden som det hände. Rögle ledde med 2-0 när Linus blev tacklad illa vid Moras avbytarbås. Moraspelaren fick två minuters utvisning medan Linus fick lämna matchen med en knäskada.
Tacklingen anmäldes i efterhand till disciplinnämnden och på söndagen kom domen, Moraspelaren stängs av tre matcher för knätackling.

Linus får följa resten av grundserien, sex matcher återstår, från läktaren. Segern i Mora var viktig för Rögle som skaffade sig sju poängs försprång ner till just Mora under kvalstrecket.
– Jag kommer att vara på plats och stötta killarna i slutspurten. Fortsätter vi bara som vi gjort den senaste tiden så ska vi fixa det, säger Linus.
Den 21-årige anfallaren har gjort sin första SHL-säsong och efter en blygsam start har Linus fått en allt större roll.
– Jag började lite sämre men har kommit in mer och mer. Överlag har det varit en fantastiskt rolig säsong och jag stortrivs här. Jag ser fram emot att få börja träna och komma tillbaka till nästa säsong, säger Linus.

Finske backen Janne Jalasvaara saknades också i matchen mot Mora på grund av familjeskäl. Han beräknas vara tillbaka i träning i morgon måndag.
Rögle spelar nästa match borta mot Växjö på tisdag och därefter väntar ett hett dubbelmöte mot Karlskrona fredag-lördag med start i Ängelholm på fredag kväll kl 19:00. Biljetter till matchen köper du enklast via den här länken.