Rögle förlänger med Filip Karlsson
Publicerad: 2016-01-28

Lagbygget i Rögle BK inför nästa säsong fortsätter. I dag blev det klart att centern Filip Karlsson förlänger sitt kontrakt med Rögle BK med ett år till.

19-årige Filip Karlsson är fortfarande junior men gör redan sin tredje säsong i A-laget. I vinter har han tagit ytterligare ett kliv i sin karriär genom att ta en ordinarie plats i Rögles SHL-lag.

På torsdagen blev det helt klart att han stannar kvar i sin moderklubb även nästa säsong.

- Vi är jätteglada att kommit överens med Filip. Det är ett framtidsnamn och en viktig kugge i vårt framtida lagbygge, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.

Filip Karlsson har den här säsongen spelat 32 SHL-matcher och gjort två mål och sju assist.

- Det känns bra att kontraktet är påskrivet och klart. Det har hela tiden varit mitt mål att få fortsätta spela kvar i Rögle. Det är min moderklubb och jag tycker det känns spännande att få vara delaktig i resan som klubben påbörjat, säger Filip Karlsson.

Filip har gått den långa vägen genom Rögles alla ungdoms- och juniorlag, Våren 2014, 17 år gammal, debuterade han i A-laget i dåvarande Allsvenskan och är nu inne på sin tredje säsong i A-laget.

Han har också spelat i alla svenska ungdomslandslag upp till och med U19 och var med och vann U17-VM.

I vinter har han tagit en helt ordinarie plats i SHL-laget Rögle. Han är en klok center med bra spelsinne och skridskoåkning och en spelare som kommer till jobbet varje dag och gör sitt yttersta, träning som match.

- Jag vill hela tiden bli bättre och tycker att bästa miljön för min utveckling finns i Rögle, säger han.

Det nya kontraktet gäller över säsongen 2016/17.