Lagkapten Schira besviken efter storförlust
Publicerad: 2019-02-20
Efter match
Efter den fina starten efter landslagsuppehållet kom Rögle ner på jorden ordentligt när gästande Färjestad kom till Lindab Arena. Slutresultatet skrevs till en klar förlust på 1-6 och efter matchen var lagkapten Craig Schira så klart missnöjd.

Förra veckan gav nio av nio poäng och förhoppningarna på ännu en seger var stora trots att det var serieledande Färjestad som stod på andra sidan isen innan nedsläpp.
Fast efter en riktigt olycklig första period som Färjestad vann med 0-3, kändes matchen nästan avgjord.
– I kväll var vi inte ens nära och efter vår dåliga start kändes det tufft att komma tillbaka. Vi får helt enkelt inte göra en så dålig förstaperiod, suckar Rögles lagkapten Craig Schira efter slutsignalen och fortsätter att analysera:
– Innan matchen hade vi pratat om att Färjestad är ett lag med mycket fart och snabba forwards. Därför ville vi vara extra noga och rejäla i egen zon men tyvärr blev det precis trärtom. Det har man inte råd med mot ett lag som Färjestad för då straffas man hårt precis som vi blev i kväll.

De fina resultaten på senare tid kanske har gjort att laget blivit lite övermodiga men det vet inte Craig Schira om han håller med om.
– Vi borde inte bli nonchalanta och ta lätt på matcherna trots vår fina form. Jag hoppas inte någon kände så inför den här matchen och vi har pratat mycket om att hålla oss på jorden, säger han.
Lindab Arena var nästan slutsåld (4.938 åskådare) och förväntningarna hos laget samt folk på läktarna var stora innan nedsläpp.
– Först vill jag säga att det alltid är ett sant nöje att spela inför vår fantastiska hemmapublik. Fast så som vi uppträdde i kväll är inte acceptabelt och vi måste visa andra takter redan på lördag då vi spelar hemma igen, förklarar han.

Då gästar Mora och återigen står viktiga poäng på spel för ett slutspelsjagande Rögle.
– I morgon kommer vi till träningen igen och blickar framåt. Färjestad är ett bra lag ska vi komma ihåg men så här vill vi inte spela. Vi är också ett bra lag och nu är det full fokus på tre poäng mot Mora som gäller, avslutar kapten Schira.

Patric Andersson