Kevin Wennström lånas ut till Kristianstad
Publicerad: 2019-10-07
Nyhet
Rögle lånar ut ännu en spelare till allsvenska Kristianstad. Det är anfallaren Kevin Wennström som gör backen Jakob Bondesson sällskap.

– Det är ingen optimal situation för Kevin just nu. Han är ung och lovande och behöver spela mycket, det kan vi inte garantera för tillfället i vårt A-lag och därför är vi glada över möjligheten att låna ut Kevin till Kristianstad, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
19-årige Kevin har varit uttagen i matchtruppen i sju av Rögles åtta matcher i SHL men har inte spelat i de två senaste. Kevin ansluter till Kristianstad under måndagen och kan debutera i Kristianstads bortamatch mot Karlskrona på tisdag kväll.
– Hur länge han stannar i Kristianstad är inte bestämt, vi får se. Det primära är att Kevin får spela match, säger Chris Abbott.
Sen tidigare är Jakob Bondesson utlånad till Kristianstad och han har spelat i samtliga sju matcher för den allsvenska nykomlingen.

Huvudpartners