Rögle tar hem Ludvig Elvenes
Publicerad: 2016-12-27
Inför match
Med ännu en forward skadad tar Rögle BK hem utlånade anfallaren Ludvig Elvenes, 20, från Mora. Han ansluter till truppen till onsdagens hemmamatch mot Brynäs.

På tisdagkvällen allsvenskt toppmöte borta mot Västervik (seger 3-2) - på onsdagskvällen väntar SHL-match med Rögle mot Brynäs i Lindab Arena.

Det är snabba ryck för 20-årige anfallaren Ludvig Elvenes som direkt efter matchen med Mora i östra Småland satte sig i bilen för att resa till Ängelholm och ansluta till sitt Rögle.

– Jag blev först överraskad när jag hörde att jag skulle hem igen men samtidigt glad. Rögle är min moderklubb och det är där jag vill spela så det ska bli roligt, säger Ludvig och fortsätter:

– Jag är oerhört tacksam mot Mora som tagit emot mig på ett fantastiskt sätt och gett mig en bra möjlighet att utvecklas som spelare. Det är ett gott gäng som har något bra på gång och Mora är en toppklassig organisation.

Ludvig Elvenes är inne på sitt första år på tvåårskontraktet med Rögle. Inför säsongen lånades han ut till allsvenska Mora för att han där skulle få mycket speltid och utvecklas.

Men när Rögle nu fick ännu en anfallare skadad (Ludvig rensfeldt) - totalt sju stycken forwards är skadade - och med Mathias From på JVM bestämde Rögle för att kalla hem Ludvig nu.

Han kommer nu att stanna i Rögle resten av säsongen.

– Tanken var att han skulle få en hel säsong i Mora men med tanke på vårt skadeläge så tar vi hem han redan nu. Han får nu en rejäl chans att visa upp sig, säger Rögles sportchef Anders "Masken" Carlsson.

Ludvig har spelat 29 matcher med Mora och gjort fem mål och totalt tio poäng. Han har kallats hem till Rögle en gång tidigare i höstas och spelade då i dubbelmötet mot Karlskrona.

– Det har överlag gått rätt bra, inte minst på slutet. Jag känner att jag utvecklats, både som människa och hockeyspelare och det ska bli riktigt skoj att få komma hem och representera Rögle igen, säger Ludvig.

"Masken" var på plats i Västervik och såg Ludvig spela innan de satte sig i bilen för att resa hem till Ängelholm.

– Han har utvecklats, han spelar vuxenhockey nu. Det ska bli intressant att se vad han kan göra hos oss nu, säger "Masken".

Ludvig Elvenes kan göra come back i Rögle redan i onsdagskvällens SHL-match hemma mot Brynäs.