Rögle skriver korttidskontrakt med Daniel Widing
Publicerad: 2018-10-10
Nyhet
Rutinerade anfallaren Daniel Widing återvänder till Rögle. Daniel lämnar Djurgården och har skrivit ett korttidskontrakt med Rögle som ersättare för skadade Matt Anderson. Daniel ansluter till laget på torsdag och debuterar i hemmamatchen mot Örebro samma kväll.

– Vi är mycket glada över att Daniel återvänder till vår klubb omedelbart. Han tillför erfarenhet och energi, är i bra form och känner till gruppen väl. Jag ser fram emot att ha honom i vår laguppställning direkt, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Den hårt arbetande och viljestarke anfallaren kom till Rögle på ett korttidskontrakt för nästan exakt två år sedan för att hjälpa ett skadedrabbat Rögle den gången.
Daniel blev snabbt en favorit bland fansen för sitt hårda arbete och uppoffrande spel och kontraktet förlängdes med ett och ett halvt år. Tyvärr skadade han sig allvarligt i december första säsongen och missade resten av säsongen men jobbade sig tillbaka till säsongsinledningen 17/18.

Daniel har inlett säsongen på ett korttidskontrakt med Djurgården och spelade CHL-match i Stockholm så sent som i går kväll. Han har spelat sju SHL-matcher och fem i CHL med Djurgården men återvänder nu till nordvästra Skåne och den grön-vita dressen.
Daniel är med på Rögles matchvärmning på torsdag och redo för spel på kvällen i hemmamötet mot Örebro.

41 Daniel Widing

Född: 13 april 1982 i Gävle.
Längd/vikt: 184 cm/95 kg.
Position: Forward.
Skjuter: Höger.
Moderklubb: Hedemora.
Statistik (i Rögle): 68 matcher, 13+10=23 poäng, 32 utv min, -11.
Aktuell: Har skrivit på ett korttidskontrakt med Rögle. Kommer närmast från Djurgården.