Olle Liss lämnar Rögle
Publicerad: 2019-06-28
Nyhet
Olle Liss lämnar Rögle BK trots ett år kvar på kontraktet. Den 26-årige anfallaren har tillsammans med föreningen ömsesidigt kommit överens om att bryta kontraktet i förtid.

– Vi vill tacka Olle Liss för hans insatser i Rögle BK, han har haft en professionell inställning och attityd varje dag och representerat oss på bästa sätt, både på och utanför isen, säger Rögles sportchef Chris Abbott i en kommentar.
Olle Liss värvades från allsvenska Pantern i slutet av januari 2018. Han gjorde en omedelbar succé med sex mål och totalt 14 poäng på sina första 11 SHL-matcher och vann direkt supportrarnas hjärtan. Han fick även även chansen att debutera i Tre Kronor våren 2018 och gjorde fyra mål på sex landskamper.
Andra säsongen i Rögle gick lite tyngre där han spelade 44 matcher (fem mål). – Jag har bara gott att säga om klubben, våra supportrar och staden Ängelholm som redan från dag 1 när jag kom fick mig att känna mig välkommen. Jag har fått många nya vänner, både i föreningen och utanför ishockeyn och är tacksam för att jag fick chansen här, säger Olle Liss i en kommentar.
Nu väntar ett nytt hockeyäventyr i en annan klubb i en liga utanför SHL.
– Det är lite med en klump i magen jag tagit det här beslutet eftersom jag trivts så bra här. Men jag måste försöka se till mitt eget bästa och jag hoppas göra rätt vägval, säger Olle.
– Olle har varit en kanonkille på och utanför isen under hela sin tid hos oss och vi önskar honom stort lycka till med sin framtida hockeykarriär, avslutar Chris Abbott.