Poängstark anfallare klar för Rögle
Publicerad: 2018-01-30
Nyhet
Rögle BK har gjort klart med en ny anfallare. Poängstarke ytterforwarden Olle Liss, 25, från allsvenska Pantern har skrivit på för Rögle den här säsongen och två år till. Olle ansluter direkt och är med på onsdagens träning i Lindab Arena och spelklar till torsdagens hemmamatch mot Brynäs.

Samtidigt som Rögle spelade borta mot Skellefteå blev det klart att man förstärker med en anfallare till:
– Jag har följt Olle Liss en tid och jag gillar det jag sett. Jag är väldigt glad över att han valde oss och jag ser fram emot att få jobba med honom framöver, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Flera SHL-lag har följt Pantern-anfallaren Olle Liss den senaste tiden. Rögles Chris Abbott har varit på flera av Panterns matcher i allsvenskan och skapat sig en klar bild av den nye Rögleanfallaren.
På tisdagskvällen blev övergången klar och Olle Liss kommer att ansluta till Rögle redan i morgon onsdag för träningen i Lindab Arena.
– Det är en kraftfull ytter som älskar att skjuta. Han är stark i spelet med puck och har ett utmärkt skott. Jag är övertygad att han är redo att spela i SHL nu, säger Chris.

Olle Liss kommer från Dalarna och har bland annat gått genom Leksands juniorprogram där han var lagkamrat med Röglebacken Alen Bibic.
Den 187 centimeter långe och drygt 90 kilo tunge ytterforwarden har under sina sex seniorsäsonger spelat i division 1, Danmark och nu senast två säsonger i allsvenskan – och har alltid varit en offensiv kraft.
Kontraktet med Olle Liss gäller den här säsongen samt ytterligare två, över 2019/20.

**Fakta/Olle Liss ** Född: 24 oktober 1992 i Dala-Floda.
Längd: 187 cm.
Vikt: 91 kilo.
Skjuter: Höger.
Position: Ytterforward.
Karriär i korthet: Moderklubb Björbo, junioråren i Leksand. Därefter två säsonger i Kristianstad, en i Halmstad, en i Ålborg (Danmark), en i Västervik och nu i Pantern.
Aktuell: Klar för Rögle BK – den här säsongen och ytterligare två säsonger.