Christoffer Malm blir assisterande sportchef
Publicerad: 2019-08-20
Nyhet
Rögle BK förändrar i den sportsliga organisationen. Christoffer Malm, scout, får även titeln assisterande sportchef och kommer att få nya arbetsuppgifter där han knyts närmre den sportsliga organisationen och lagbygget.

– Jag har varit i föreningen i drygt ett år nu och stortrivs. Redan under första året gick jag mer och mer över till att assistera Chris i hans roll som sportchef så därför känns det naturligt att nu ta steget fullt ut Jag är glad och hedrad över att få det här förtroendet och det är en bra chans för mig att utvecklas ytterligare i min roll, säger Christoffer Malm.
28-årige Christoffer anställdes förra året som headscout i Rögle BK. Scoutinguppdraget kommer att finnas kvar i hans nya tjänst:
– Jag kommer fortfarande att scouta och kartlägga spelare, både befintliga i föreningen men även titta på intressanta framtida spelare för Rögle BK och vara ett bollplank i den processen. Sen kommer jag att ta ett steg närmre Chris och avlasta och hjälpa honom i hans roll som sportchef i klubben, säger Christoffer.

Rögles sportchef Chris Abbott om förändringen:
– Som vår scout har Christoffer gjort ett bra jobb med att identifiera och utvärdera potentiella spelare till både A-lag och juniorprogram. Han har varit starkt bidragande med att hjälpa mig i arbetet med att bygga årets lag. Tillsammans med sin roll som scout kommer hans befordran till assisterande sportchef inrymma en hel del extra arbete som Christoffer redan tagit sig an, säger Chris Abbott i en kommentar.