Bildspel från dagens träning
Publicerad: 2016-05-25

Uppvärmning, eget styrketräningspass och ett konditionstest som avslutning - så såg onsdagens träningspass på Filborna Arena ut för Röglespelarna. Vi var på plats med kameran.

SHL-spelarna i Rögle sliter under försäsongen. Varje vardag tränar de nästan tre timmar på Filborna Arena.

Träningarna är uppdelade i tre periodr: gemensam uppvärmning där pulsen ska komma upp, därefter följer ett rejält styrketräningspass där spelarna kör sina individuella träningsprogram och efter lite vila och återhämtning avslutas dagarna med gemensam träning. Här kan det variera: crossfit, tabata, innebandy, löpning till exempel.

På onsdagen blev det löpning ute i solen - spelarna fick träna på ett beep-test.

- Det här var mer för att testa på, det var inget riktigt test. Vi startade på en hög nivå och de klarade av det bra, träningen har gett resultat, säger fysansvarige Erik Olsson.

Sebastian Collberg körde sitt första gemensamma pass med laget. I nästa vecka flyttar han ner och kommer då att köra med laget hela tiden.

Taylor Matson var den som höll ut längst på beep-testet. Amerikanen gör sin första sommar med gemensam fysträning och tycker själv att det känns bättre:

- Jag är definitivt bättre tränad nu än tidigare, det känns riktigt bra, säger Taylor efter beep-testet.

Taylor var den som höll ut längst i beep-testet, han imponerade med sin lätta löpning. Men han håller inte med om att han skulle kunna bli en bra löpare.

- Nej, det är inte min grej. 100 meter är jag bäst på. Sen är jag rätt bra på att pusha mig själv även när jag blir trött, säger han med ett leende.

Vi bjuder på ett litet bildspel från dagens träning.