Jakob Ragnarsson lämnar Rögle
Publicerad: 2019-10-03
A-lag
Backen Jakob Ragnarsson lämnar Rögle. Den 20-årige försvarsspelaren har tillsammans med Rögle kommit överens om att bryta tvåårskontraktet och är därmed fri att söka sig till annan förening.

– Vi har en tuff konkurrenssituation i laget och det har den här veckan blivit ännu hårdare efter Craig Schiras återkomst till laget. Jakob är en ung och lovande spelare som behöver kontinuerligt med speltid och det är något vi i det här läget inte kan ge honom. Det är ingen optimal situation för honom och vi har därför gemensamt kommit överens om att bryta kontraktet och skiljas åt. Vi tackar Jakob för den här tiden och önskar honom all lycka till i fortsättningen av karriären, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Jakob kom till Rögle inför den här säsongen från allsvenska Almtuna. Han har varit ombytt i de fyra senaste matcherna men bara fått speltid i en. Rögle har nu åtta backar på A-lagskontrakt i truppen, inkluderat Jakob Bondesson som är utlånad till allsvenska Kristianstad.