Halsduksmatchen på lördag i Catena Arena
Publicerad: 2019-10-22
Rögle BK
På lördag är det hemmamatch igen. Örebro kommer till Catena Arena - det är också årets Halsduksmatch – så ta på den grön-vita halsduken på lördag! Matchen till ära kan du den dagen köpa en ny Rögle-halsduk för 149 kronor - Intersport har även tagit fram en specialhalsduk. Intresset för matchen är stort – det är hög tid att skaffa biljett om du vill gå.

På lördag kväll är det dags för hockey på hemmais igen. Vi hade en grym hockeylördag i Catena Arena förra veckan när vi slog Skellefteå med 3-0 inför en högljudd och engagerad publik.
Efter matchen i Gävle på torsdag kväll vänder laget hemåt igen för match i hemmaborgen på lördag kväll, nedsläpp kl 18 mot Örebro. Matchen är årets Halsduksmatch – då vill vi se mycket grönt-vitt på läktarna som inramning.
Halsduken är ett viktigt tillbehör i din garderob – med rätt färger så visar du även vilket lag du håller på. Så ta på en Rögle-halsduk för att visa vilket lag ni håller på. Under lördagen säjer Intersport i Ängelholm alla Rögle-halsdukar för 149 kronor. Man har även tagit fram en ny dagen till ära. Du kan såklart även köpa halsdukarna i shopen i Catena Arena i samband med matchen. Angel Island Army säljer sin halsduk bakom sittplats.

Intresset för matchen är stort. Det finns sittplatsbiljetter kvar men funderar du på att gå så är det hög tid att köpa nu, ståplats finns det fortfarande gott om. Du köper som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02.

Arenarestaurangen, som öppnar två timmar innan nedsläpp kl 16:00, erbjuder en trerätters på buffé för 395 kronor. Det finns bord kvar – varför inte ladda upp inför matchen med god mat och dryck? Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Aktuell meny hittar du här.

Det finns även bord kvar i Rix FM-baren. Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 16:30. Tänk på att du behöver biljett till matchen också. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

Matchens förening är Ängelholms BMX som ställer ut i foajén. I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Vi bjuder även på popcorn i Kids Zone så länge lagret räcker, det finns simulatorspel och Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan. Från och med lördagens match kommer matchbussen att åka in på parkeringen framför Catena Arena och släppa av åskådarna och den avgår även därifrån efter matchens slut.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på lördag i Catena Arena!